-
Metoda A i M. Kniessów
Jest to metoda gimnastyki rozwijająca koordynacje wzrokowo-słuchowo-ruchową. Główny tok pracy polega na naśladownictwu ruchu prowadzącego, który nie tylko demonstruje ruch , ale jest współćwiczącym, jest często osobą wiodącą , ale w miarę zainteresowania grupy pozostawia jej wiele swobody. W tej metodzie ogranicza się mówienie podczas zajęć rola opiekuna polega na demonstrowaniu ruchu i wzbogacaniu go muzyką, instrumentem perkusyjnym i przyborami.
-
Metoda Klanzy ( pedagogika zabawy)
Metoda Klanzy opiera się na wielokierunkowej aktywności dziecka , łączy w sobie ruch, muzykę, taniec, działania plastyczne, działania poznawcze. Do ciekawych zabaw proponowanych przez tą metodę należą zabawy z chustą animacyjną, które doskonale wpływają na integracje grupy i wyzwalają pozytywne emocje.
-
Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne
Dzieci mają możliwość budować, konstruować z klocków o zróżnicowanej strukturze wielkości, układać puzzle, aktywne piramidy. W pracy w mniejszych grupach wykorzystujemy sznurowanki, kolorowe przewlekanki, nawlekanie koralików, labirynty.
-
Zajęcia ruchowe
W codziennej pracy dbamy o aktywność fizyczną, ekspresję ruchową, możliwość zaspokojenia silnej potrzeby ruchu, poprzez poranną gimnastykę, zabawy orientacyjno-porządkowe, skoczne, bieżne, z elementami równowagi, chwytu, celowania, toczenia.
-
Zajęcia plastyczne
Opierają się na różnych materiałach ( farby, kredki, plastelina, masa solna, materiałami tekstylnymi, jarzębina, kasztany, żołędzie, liście, suszone kwiaty), z których dzieci tworzą swoje prace .
-
Czytanie bajek
Metoda ta pozwala rozwijanie wyobraźni dzieci, logicznego myślenia, rozwój mowy i koncentracji.
Metoda ta pozwala rozwijanie wyobraźni dzieci, logicznego myślenia, rozwój mowy i koncentracji.